tisdag 16 september 2008

En helt vanlig dag..

Dagarna bara rusar iväg och som vanligt sitter jag och funderar på vart tiden tar vägen?
Men med valp i huset så tar det självklart lite extra tid!
Joyce växer och blir allt busigare dag för dag. Hon har även kommit in i en liten period då hon skall ut tidigare och tidigare varje morgon/natt. Men det är ju någonting som hör till att bli "mamma" igen, tidiga mornar och sena nätter *skratt*

Igår tog jag med mig hela hundgänget och åkte till sollefteå. Först och främst skulle jag köpa hundmat och träna på brukshundsklubben men eftersom vi var ute i så pass god tid så hann jag även med att miljöträna Joyce på stan.
Hon fick även följa med in på djuraffären där hon charmade till sig lite godis.

På brukshundsklubben gick allting bätte än förväntat med alla hundarna.
Scooby fick träna slalomingångar i olika vinklar och från olika håll, någonting som gick super bra! Sedan tävlingen i kramfors där han missade däcket så kände jag att vi även skulle finslipa på det också.

Det är ett litet problem vi har haft länge, på träning så går allting som smort men på tävling har det hänt ett flertal gånger att han springer igenom ramen istället för att hoppa igenom däcket? Jag vet att det är någonting som jag själv gör fel, men jag har ännu inte lyckats klura ut vad.

Förmodligen så kommer jag att anmäla oss till en tävlingsinriktad agilitykurs under våren, kommer isåfall bli våran första och jag tror att det skulle vara bra för oss.

För Amelia gick det också bra, hon fick träna på framåtsänding, hon är annars väldigt duktig på att hålla sig nära eller bakom mig på banan *skratt*
Jill och Nickie fick bara prova på några hopphinder + balanshinder för skojskull. Dessa två tjejer är så pass ung ännu så jag tycker att det är extra viktigt att dom får bra erfarenheter av agility, allt skall vara roligt hela tiden!

Nu känner vi oss ganska redo för årets sista agility tävling i Övik, vi kommer åka ner till Sollefteå och träna några gånger till innan tävlingen sen får det gå som det går *skratt*

Inga kommentarer: