söndag 21 september 2008

Höstdag


Oj vilket härligt höst väder det har varit idag, kalla friska vindar med ändå skinande sol och värme!
Passade på att fota hundarna idag medans vädret var så pass fint, man vet aldrig när en dag som denna kommer igen!

Jag och mamma har plockat alla äpplena ifrån äppelträden idag, förhoppningsvis blir inte alla uppäten så vi kan göra lite äppelmos och äppelpaj.

Vi har även hunnit med att åka till Sollefteå två gånger den här veckan och miljötränat lilla Joyce! Även denna gång lyckades hon charma till sig godis i djuraffären *skratt*
Det är en väldigt framåt och orädd liten valp som finner sig i allt som händer runt omkring.
Ska verkligen bli roligt att följa henne i framtiden, förhoppningsvis skall hon även få prova på lite utställningar.

Beklagar verkligen att jag har varit så dålig på att uppdatera hemsida, blogg etc. Men denna gång har jag faktiskt en väldigt bra ursäkt, datorn och mailen har inte fungerat som det ska! (typiskt tekniska saker) Men nu skall det iallafall vara fixat så jag hoppas att det skall fungera.

Sen har faktiskt Scooby inte varit helt pigg, det har varit lite veterinärbesök och sådär som tagit tid. Ingenting som varit allvarligt med honom eller så utan det har varit analsäckarna som varit inflamerade så vi har varit in på tömningar.

Men nu hoppas jag att han skall pigga på sig och bli bättre, men tills dess så skall han få vara i vila minst en vecka så agilitytävlingen i Övik kommer vi att skippa.

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Jaaa, jag funderade om du hade gått vilse i skogarna där uppe eftersom du aldrig uppdaterade *haha*

I morgon ska jag göra utställningspremiär med Diddi. Det är bara en pytteliten valputställning, men man måste ju börja någonstans :)

Kram

Maritasblogg sa...

Hälsa scooby från oss. Gizmo förstår honom , hur "jobbigt" det varit. Vi har också behandlat rumpan i sommar !!// Kram