lördag 13 september 2008

Lördag


Hösten är här och Joyce snart bott hos oss en vecka. Allting har gått hur bra som helst och jag måste säga att jag är mer än nöjd med den lilla.

Hon lever upp till alla förhoppningar och förväntningar!

Igår fick hon följa med mig och resten av gänget ut på en kortare skogspromenad, någonting som Joyce verkligen tyckte var roligt. Det finns så mycket energi i den lilla kroppen!
Mitt ute i skogen så kom det 2 stycken hästar från ingenstans? Scooby och Amelia är van hästar sen jag hade mina egna, men resten tyckte att dom var förskräckligt stora och hemska *skratt*

Joyce ville gå fram och hälsa på dom men istället lyfte jag upp henne och vi begav oss hem för att ringa ägaren till hästarna.

Imorgon blir Joyce 13 veckor gammal så jag tänkte att vi skulle passa på att ta fram vågen och se vad den visar. Kan inte tänka mig att hon väger mycket mer än 1kg men vi ska iallafall kolla.
Hon är annars väldigt lugn och harmonisk, sover större delen av dagarna i mitt knä *skratt*

Idag har vi varit ute och kastat boll istort sett hela dagen, Amelia och Joyce hade riktigt roligt tillsammans. Så nu tänkte vi ta våran lilla eftermiddagspromenad så alla får röra på sig innan det blir middagsdags.
På måndag skall jag ta med mig hundgänget till brukshundsklubben så dom får sig en liten genomkörare innan det är dags för agilitytävlingen i Örnsköldsvik om 2 veckor.
Det är bara Scooby och Amelia som kommer att tävla där, Nickie skall fortsätta träna tills nästa sommar då hon återigen skall få kliva ut på banorna!

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Oj vilken spännande promenad upplevelse Joyce fick.. möta såna där stora hästar i skogen!*haha*

Kram

Anonym sa...

Vilken otroligt härlig bild !!!
Kanonfin verkligen:)//Lotte