måndag 8 september 2008

Grattis Scooby !!

Idag fyller Prinsen 4 år!


Att Scooby skulle flytta in hos oss var helt oplanerat. Det var en helt vanlig dag när jag satt och tittade på papillonannonser, någonting som jag än idag tycker att kul att göra.

Jag hade en liten baktanke om att skaffa mig en hane som tävlingshund, slippa löpperioder osv.

Då hittade jag en annons om en 12 veckors papillonhane som fortfarande letade efter ett hem.

Jag ringde till uppfödaren (Mella) och vi pratade några gånger i veckan längre stunder.
Tillslut så bestämde jag och mamma oss för att åka ner till Stavsnäs för att titta på valpen och sjävklart fick han följa med oss hem!

Scooby hade väldigt mycket energi som valp, han sprang runt i 110km/h hela tiden!
Han var otroligt lättlärd men krävde mycket tid och arbete samtidigt som han bara kunde kasta omkull sig på golvet och somna.


Han är förmodligen den roligaste valpen jag någonsin har haft!


Scooby är en hund som betyder och kommer att betyda oerhört mycket för mig.
Han har lärt mig så otroligt mycket om hundar, beteenden, träning, ja listan kan göras lång.


Scooby är otroligt träningsvillig, kvicktänkt och tackar aldrig nej till ett träningspass.
Jag hade redan innan Scooby kom till oss tänkt mig en agility + utställningskarriär.


Så under hans 4 år hos mig har vi hunnit med att få 3 stycken CK och 2 stycken BH-Placeringar på utställning. 5 stycken pinnar i agilityn, uppflyttning till klass 2 och snart klass 3.
Tränat och skall starta viltspår och lydnad.


Som ni ser så är det en mångsidig hund med en otroligt stor kapacitet!
Scooby kommer att fortsätta tävla och förhoppningarna/målet är att han skall bli agilitychampion en vacker dag.
Han har även under sina 4 år hunnit bli pappa till 6 stycken valpar som nu alla är över året och några av dom har redan gjort sina första starter i agilityn.


Scooby och jag är och kommer alltid att vara oskiljaktiga, han går dit jag går ..

Inga kommentarer: