onsdag 10 december 2008

Ny vecka och nya tag

Allting börjar återgå till det normala..

Förra helgen tillbringade vi i ett stressat Stockholm! Som vanligt är det alltid lika trevligt att åka ner och täffa nära och kära, även en hel del nya bekantskaper.
Det är faktiskt en bra grej med utställningar och hundtävlingar i övrigt, man träffar så många olika och trevliga människor!

Meningen var igentligen att jag skulle åka ner till sthlm redan på onsdagen men eftersom både tåg och flyg var fullbokade så här inför juletid så blev inte så.
Jag fick bila ner med Maria och henns härliga gäng istället, STORT TACK MARIA!
Jag hade jätte trevligt både på dit och hemresan.

Det blev en "hundfri" helg kan man säga, ingen av mina egna hundar fick följa med ner till sthlm. Scooby skulle igentligen ha tävlat agility men han har inte varit riktigt pigg på sista tiden så det blev att han fck stanna hemma.

Nu har han piggnat på sig lite grann och var faktiskt med mig och Jill på brukhundsklubben tidigare i veckan. Måste även berätta att Jill nu kör slalomen flytande utan hjälp ifrån mig, fortfarande går det lite sakta men jag tror att hon kommer bli en kanon hund att tävla med!
Ser faktiskt fram emot alla tävlingar under 2009, jag hoppas självklart att vi skall ha lika stora framgångar på agilitybanorna som vi haft iår.
Både Jill, Nickie, Scooby och Amelia kommer att tävlas aktivt, det är ju det här jag sett fram emot så länge.
Vi hade även tänkt att hinna med ännu fler utställningar under nästa år, hela gänget skall ställas ut så jag hoppas att det kommer bli ett spännande år.

Vill även passa på att tacka alla som ringt, skrivit och hört av sig ang Joyce, Tack till er alla!

Inga kommentarer: