måndag 21 juli 2008

8 veckor


Igår blev Diddi 8 vevkor gammal, hon utvecklas ständigt och fort går det!
Fortfarande lika glad och lekfull, hon har kommit in i en liten "Nej varför det?!" period just nu. Vill gärna vara lite trotsig mot mig och resten av gänget. Äter bara när det passar henne, biter i Amelias svans när hon inte tittar och springer 300 varv runt huset när jag skall försöka fånga in henne!
Iallafall så har öronen rest sig helt nu, det gjorde dom i fredags. Hon har även börjat ligga som en liten groda när hon sover *skratt* Benen rakt ut!
Hon är för härlig den lilla tjejen, jag kommer verkligen att sakna henne här hemma ..
Jag kommer att åka ner med henne till Dalarna på lördag efter att jag och hundarna varit och tävlat agility. Scooby ska få göra några nya försök i klass 2, vi har inte tränat någonting alls så vi får se hur det kommer gå. Varför vi inte tränat så mycket beror till stor del på att jag är lite osäker på vad vi skall träna, klass 1 tävlade vi ganska många gånger så där var det inga problem men klass 2 är någonting nytt för oss. Jag tror att efter dessa tävlingar på lördag så har jag lite mer koll på vad som behöver tränas mer på, antar att det blir fart och svåra kombinationer.

Vi har 3 jämthundsvalpar kvar nu, 2 av dom åker på fredag och den sista stannar kvar hos oss. Den tikvalpen som ingen valde, hon blev kvar sist så vi behöll henne. Vi har alltid behållt/köpt valpar som ingen velat ha, även Ada var en sådan valp. Ska bli roligt att följa "Nea" i framtiden, jag har nämligen lovat att träna henne i spår efter Mellas tips och trix. Kommer bli första jämten som vi tränar på spår.

Den 2 och 3 augusti så är det utställningsdags för oss igen, Svenstavik ena dagen där Scooby, Jill och Rocy kommer att ställas ut och sedan blir det Backe andra dagen där jag kommer att handla Bonus åt Patrik.

Jill gör sin debut den helgen, skall bli otroligt skoj att se hur det kommer att gå. Jag har för mig att det var en dansk domare, kanske att han gillar den lite större modell av pappis? Ja vi får väl se, det går som det går *skratt*

Inga kommentarer: