torsdag 10 juli 2008

Stockholm


Nu är jag och Scooby hemma igen efter en vecka i Stockholm.
Usch det finns så mycket att berätta så jag vet inte var jag ska börja ..

Världsuställningen var otroligt rolig att få se, hundar från alla håll och kanter. En riktig upplevelse faktiskt.

Scoobys mormor Coco ställdes ut tors-fredag och fick otroligt fina kritiker. På torsdagen fick hon även gå in och tävla om cert, hur kul som helst men tanke på att hon blir 12 år gammal.
Vi träffade även en hel del andra nya och gamla bekantskaper, jätte kul!

På fredagen så höll uställningen till i Älvsjö. Sverige tog hem WW- titlarna, hur skoj som helst!
Grattis Ulla, Lena och Bitte!

Jag passade även på att inhandla ett trimmbord när jag var där, har ju länge letat tänkt beställa ett men nu när jag såg det så kändes det lika bra att köpa det på plats. Blev även en hel del godis, Schampo, borstar mm.
När uställningarna var över så tränade jag och Mella spår med Scooby, ni som läst bloggen tidigare vet att jag haft som mål att starta honom i anlagsklassen iår.

Faktiskt så måste jag säga att han gjorde stora framsteg och går träning och planer som det är tänkt kommer han starta i september *tummen upp*

Jag fick även följa med Mella när hon skulle starta sin greyhound i anlagsklasssen så jag fick chans att se, lära och prata med domaren. Tyvärr så tyckte "Ettan" att marken och lukterna runt omkring var mer intressant än själva spåret den här dagen. Men dom kommer igen!

på onsdagsmorgonen så åkte jag över till Anne och stannade där tills torsdagen då det blev hemfärd. Båda dagarna så fick jag hjälp med lite lydnadsträning och tips för Scooby.

Det har helt klart varit en toppen bra vecka!!

Ett jätte stort TACK till Maria & Camilla för att jag fick åka med er ner till sthlm och till Gilas otroligt fina resultat!

Till Lena, Ulla och Bitte som fick nya titlar på sina hundar!

Till Mella och Anne för att jag fick komma och bo hos er!


Bilder och lite mer djupgående berättelser från dagarna kommer lite senare när jag "återhämtat mig"

Inga kommentarer: