tisdag 15 juli 2008

Veterinär besök

9.00 imorse kom Anna (vet) och hennes man hit för att besikta och vaccinera valparna.
Innan vi kunde börja så var jag och pappa tvungen att bestämma vilken av valparna som skulle heta vad, det tog sin lilla tid då valpköparna har sitt att säga till om men till slut så var vi alla överens.
Det gick otroligt bra för alla valparna, ingen av dom sa ett pip när dom chippades och vaccinerades. Alla var även pigga och friska, Anna hade ingenting att anmärka på. Känns jätte bra, nu är det fritt fram för valpköparna att komma och hämta hem sina nya familjemedlemar!

Diddi skötte sig bra även hon. Hon kunde inte sluta vifta på svansen åt veterinären. inte ens när hon fick chippet!
hon var frisk som en nötkärna, vilket kändes jätte skönt!
Vart Diddi hamnar är ännu oklart, kanske blir hon kvar här hemma?! Eftersom att det är en orädd liten tjej med MYCKET motor så skulle jag vilja att hon kom till ett aktivt hem, men vi låter tiden utvisa!

Jill fick följa med mig på marknaden idag, trots att jag kollade i flera timmar så kunde jag inte hitta en enda liten grej att köpa *suck*.. Vi ska göra ett nytt försök imorgon men jag tycker faktiskt att det var dåligt utbud iår. Fanns inte ett enda marknadsstånd som sålde hundsaker!

Imorgon bitti så kommer Pernilla och hennes familj hit ifrån Falun. Dom har vägarna förbi och ville komma och titta på Diddi. Roxie följer också med så jag tänkte passa på att ta lite nya bilder på henne, var ett par månader sedan vi såg dom sist.

Ni som inte sett det tidigare så har jag uppdaterat hundarnas personliga sidor idag, vet inte om det vart bättre eller sämre men jag tycker att det är roligt med lite förändring.

Skriver mer imorgon, då kanske jag även lägger in lite bilder på Roxie och ifrån WW. (vet vilken bild du vill att jag skall lägga in Anne ;) )

1 kommentar:

Http://brewitzochco.blogspot.com sa...

Nä, men oj, vilken bild kan det vara.....haha