onsdag 23 juli 2008

Agilityuppvisning

Idag startade vi 10 ifrån Junsele för att bege oss mot Sollefteå. Sent igår kväll blev det nämligen bestämt att jag och Scooby skulle vara med på hundensdag och ha agilityuppvisning.
Dagen började inte direkt bra då jag kom iväg lite för sent och fick snurra runt länge innan jag hittade en parkeringsplats.
Det blev inte mycket till uppvärmning innan vi skulle in på banan, det blev en helt ok början och Scooby körde på bra fram tills publiken börjar att skratta.
In på banan kommer nämligen Jill !! Hon var som vanligt glad i hågen och suger på att få vara med och träna *skratt*. Jag tog Jill i koppel och lät scooby köra klart banan, det här skulle nämligen vara våran sista träning innan tävlingen på lördag så jag fick göra det bästa av situationen.
När vi va klara med uppvisningen så minglade vi runt och pratade med bekanta, gosade lite med försvarets schäfer valpar (en av valparna var nämligen Anne's) och sedan tittade vi på resterade ekigpage i vallning, lydnad och freestyle.
Efter några timmar så var det dags för oss att göra en ny uppvisning så den här gången planerade jag bättre och bad en kompis hålla i Jill medans Scooby körde. Kan lova att det gick betydigt bättre!
Men för att jämna ut det lite så fick även Jill vara med på uppvisningen! Det gick super bra, hon klarade alla hinder galant utom platta tunneln som vi hoppade över (inte tränat någonting).
Publiken gillade båda hundarna främst för deras fart och fläkt. Vi fick även beröm för god kontakt på banan vilket också var kul att höra.
Det har varit en jätte trevlig dag, är så stolt över bushundarna *skratt*

Inga kommentarer: