måndag 14 juli 2008

Måndag

Utställning i sundsvall

Äntligen måndag får man väl säga..

Vi har bara tagit det lugnt på förmiddagen, jag var och la ett "pepping"spår kring 9 som Scooby ska få gå lite senare. Inte speciellt långt utan bara ett lätt sådant.

Idag är faktiskt första dagen som han är uppe och leker sen vi kom hem ifrån sthlm.
Han har varit helt slut. Men det tror jag det, alla nya intryck, träning och hundar tar på krafterna.

Diddi blev 7 veckor igår. Tänkte att jag skulle väga henne idag, har inte gjort det på 2 veckor nu.

Imorgon och på onsdag är det marknad i Junsele, jag och hundarna skall ut och se om det finns någonting att fynda. Alltid brukar det bli något!

Även veterinären kommer imorgon för att veterinär besikta och vaccinera valparna. Vi får hoppas att allt är som det ska.

Det är dags för jämthundsvalparna att flytta till helgen. På fredag åker några och resten på lördag (förutom den som stannar).

Pernilla och hennes familj kommer hit och hälsar på oss på onsdag. Ska bli jätte roligt att träffa dom och lilla Roxie.

26 så åker vi till sundsvall och tävlar agility. Känns som att vi tagit oss vatten över huvudet när vi inte har tränat någonting alls men vi får se det som ett träningspass. Någonting jag vet att vi skulle behöva träna är ännu mera fart på Scooby, vi fick tidsfel när vi tävlade 2:an sist.

Det får gå som det går helt enkelt..

Helgen efter agilityn så är det utställningsdags för Jill och Scooby. Ska bli otroligt kul att äntligen göra debuten med Jill !!

Inga kommentarer: